Iedereen kent het merk Volvo. En ieder heeft wel associaties met dit automerk. Maar hoe goed kennen we Volvo als werkgever?
In 2022, voor het Be Great At Both event, spraken we met Volvo over het werkgeverschap. We kwamen erachter dat Volvo een ontzettend vooruitstrevende werkgever is, die aandacht hebben voor vrouwen én mannen.

Het Zweedse automerk Volvo biedt vrijheid in mobiliteit, maar dan wel op een veilige, duurzame en persoonlijke manier. Bij Volvo staat de mens sinds 1927 centraal. Alles wat het merk ontwikkelt en maakt begint bij de mens. Zo voeren zij dit dus ook door in hun Employer Brand.

Volvo wil een cultuur creëren die gelijkwaardig ouderschap ondersteunt. Wanneer ouders worden ondersteund om werk en gezin in balans te brengen, helpt dat de genderkloof te dichten en kan iedereen zich richten op zijn of haar carrière. Volvo is altijd een familie- en mensgericht bedrijf geweest. Met dit ouderschapsverlofbeleid – Volvo biedt alle medewerkers met ten minste één jaar vast dienstverband standaard 24 weken verlof tegen 80% van hun salaris – laat Volvo zijn waarden zien en beleven, wat het merk versterkt en waarmee Volvo een nieuwe wereldwijde norm voor mensen stelt.

Daarom empowered Volvo het initiatief (het Be Great At Both event in 2022) van Work It Mama.

Freedom to move. In a safe, sustainable en personal way

Dankzij de nieuwe manieren om een auto te bezitten, maken we het leven eenvoudiger. We realiseren ons echter ook dat alleen elektrificatie van onze auto’s niet genoeg is om onze wereld te beschermen. Daarom zetten we duurzaamheid voorop en zijn we altijd op zoek naar wat nog beter kan, in onze bedrijfsvoering, onze auto’s en in de samenleving. Onze auto’s maken wij voor mensen die om anderen geven. Daarom moeten onze auto’s net zo veilig zijn voor jou en je passagiers, als voor de wereld om je heen.

Alles begint met mensen: daarom biedt Volvo Cars Family Bond aan

Alles begint bij mensen. Daarom geven ze in al hun fabrieken en kantoren nieuwe moeders en vaders, inclusief personen van hetzelfde geslacht, draagmoeders en adoptieouders, 24 weken betaald ouderschapsverlof; zodat ze tijd hebben voor wat het belangrijkste is.

Uit onderzoek blijkt dat betaald ouderschapsverlof een blijvend positief effect heeft op de gezondheid van kinderen. We zijn van mening dat wanneer iedereen ouderschapsverlof opneemt, de genderkloof kleiner wordt. Zo kunnen alle ouders, en vooral vrouwen, carrière maken. Wij geloven dat een divers en inclusief personeelsbestand tot de beste innovaties zal komen, de prestaties zal verbeteren en ons bedrijf zal versterken. Betaald ouderschap helpt ons om dit te bereiken.

Een groot voorbeeld, als je het ons vraagt.

Reacties gesloten.